sobota, 31 maja 2014

Delikatne i kruche żytnie ciastecza

Przepis powstał na potrzeby spożytkowania mąki żytniej zalegającej w szafce, którego pomysł wzięłam po przeczytaniu kilku innych przepisów, z każdego biorąc to co miałam akurat w szafce i co mi podpasywało w smaku :-) Wyszły bardzo delikatne, kruche i o zaskakującym smaku.

Składniki:
- 50g płatków owsianych
- 50g słonecznika
- 100 g mąki żytniej
- 110g masła
- 2 łyżki miodu
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki mąki kukurydzianej

Przygotowanie:
Płatki owsiane i słonecznik zmiksowałam blenderem, niezbyt dokładnie. Dosypałam mąki, proszek, dolałam ubite jajko oraz rozpuszczone masło z miodem. Wszystko razem zagniotłam, następnie formowałam kuleczki wielkości orzecha włoskiego i układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, po czym uklepywałam je od góry widelcem robiąc przy tym ciekawy wzorek od góry :-) Piekłam niespełna 15 minut w temperaturze 180 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz