piątek, 8 sierpnia 2014

Chlebek orkiszowo-ciecierzycowo-amarantusowy :-)




Składniki:
- 150 g mąki orkiszowej z pełnego przemiału,
- 100 g ciecierzycy,
- 50 g amarantusa,
- 25 g drożdży,
- 20 g siemienia lnianego,
- łyżeczka cukru,
- łyżeczka soli,
- woda (ok. 150 g jeśli dobrze pamiętam).

Przygotowanie:
Z drożdży zrobiłam zaczyn - drożdże rozrobiłam w filiżance z odrobiną wody, dodałam cukier, łyżeczkę mąki ( orkiszowej, tej przeznaczonej na chleb), całość wymieszałam i odstawiłam pod przykryciem na ok. 15 minut. W tym czasie ciecierzycę podprażyłam na patelni bez tłuszczu, a następnie partiami zmieliłam w młynku do kawy na mąkę. Również amarantus zmieliłam na mąkę.Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam ze zrobionym wcześniej zaczynem i odstawiłam pod przykryciem do wyrośnięcia (ok. 45-60 minut,ciasto powinno podwoić objętość). Po tym czasie jeszcze raz wyrobiłam ciasto i przełożyłam do foremki (27 x 10 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i  odłożyłam jeszcze na chwilę (ok. 15 minut) do podrośnięcia.
Piekłam w ok. 180 stopniach ok. 45 minut.

Cały chleb jak policzyłam powinien mieć 1150 kcal (53 g białka, 186 g węglowodanów, 17 g tłuszczu).

Nie ważyłam chleba po upieczeniu i nie wiem ile to wychodzi na kromkę czy na 100 g. Z pewnością jest on zdrowszy od zwykłego chleba, ma więcej białka (przykładowo chleb żytni o podobnej wielkości ma tylko 30 g białka) i błonnika. No i jest bardziej syty ;-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz