środa, 6 sierpnia 2014

Pulpety z indyka i szpinaku z makaronem w sosie pomidorowo - brokułowym




Składniki na pulpety:
- 125 g mięsa mielonego z indyka,
- 20 g szpinaku.

Składniki na sos:
- 200 g sosu pomidorowego (takiego z kartoniku),
- 100 g pomidora,
- 75 g brokułu (ważone przed ugotowaniem),
- kilka listków bazylii.

Ponadto:
- 40 g makaronu 100% durum,
- przyprawy do smaku.

Przygotowanie:
Mięso mielone połączyłam z pokrojonym szpinakiem, dodałam przypraw i uformowałam małe kotleciki, które podsmażyłam na patelni (bez tłuszczu, z odrobiną wody). Po podsmażeniu kotlety zalałam sosem pomidorowym, wkroiłam pomidora i ugotowany (al dente ok 6 min.) uprzednio brokuł , dodałam bazylię (własna wyhodowana :-)) i dusiłam pod przykryciem na małym ogniu ok. 15 minut.
Osobno ugotowałam makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Na zdjęciu może wyglądać mało apetycznie ponieważ danie jest wymieszane i zapakowane na wynos do pojemnika (szklanego), ale naprawdę pyszne :-)

Cała porcja ma ok. 385 kcal (31,4 g białka, 35,8 g węglowodanów, 10,4 g tłuszczu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz