czwartek, 19 czerwca 2014

Chleb orkiszowy



Składniki:
- 300 g mąki orkiszowej,
- 30 g płatków orkiszowych,
- 30 g płatków owsianych,
- 30 g siemienia lnianego,
- 10 g nasion chia,
- 20 g świeżych drożdży,
- 1 łyżka oliwy,
- 1 łyżka miodu,
- 1 łyżeczka soli,
- szczypta cukru,
- 300 ml ciepłej wody.

Przygotowanie:
W misce wymieszałam suche składniki oprócz cukru. Osobno wymieszałam drożdże z odrobiną wody, miodem, szczypta cukru i oliwą, połączyłam z suchymi składnikami i resztą wody. Całość chwile wyrabiałam po czym odstawiłam pod przykryciem w ciepłe miejsce na około pół godziny do wyrośnięcia. Po tym czasie jeszcze chwilę zagniatałam ciasto, a następnie przełożyłam do formy (21 x 10 cm) wyłożonej papierem (może też być wysmarowana masłem/ olejem i posypana płatkami) na około 15 minut pod przykryciem do ponownego wyrośnięcia - aż wyrosło ok. 1 cm poniżej brzegu formy. 
Przed włożeniem do piekarnika można posmarować mlekiem i posypać np sezamem - ja zapomniałam :-)
Piekłam około 45 minut w temperaturze 200 stopni bez termoobiegu.
Chlebek wyszedł trochę niski, następnym razem odrobinę zwiększę ilość składników ( o ok. 10-20%). ALE też NIESAMOWICIE PYSZNY! :-) I zdrowy ;-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz