czwartek, 12 czerwca 2014

Chrupki chlebek


Składniki:
- 100 g mąki orkiszowej,
- 100 g mąki gryczanej,
- 200 g płatków owsianych,
- 100 g słonecznika,
- 40 g siemienia lnianego,
- 30 g sezamu,
- 30 g amarantusa,
- 1 łyżeczka soli,
- 350 ml wody.

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wymieszałam w misce i odstawiłam na 15 minut, żeby napęczniały. Po tym czasie wysmarowałam foremki (tortownicę o średnicy 28 cm i blaszkę 40 x 25 cm) masłem, wyłożyłam papierem do pieczenia i na to rozsmarowałam cienką warstwę (ok. 3 mm) powstałego ciasta.
Piekłam w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem, po 15 minutach wyjęłam, pokroiłam nożem na trójkąty (te w tortownicy) i prostokąciki (te na blaszce) i piekłam jeszcze 45 minut (łącznie 60 minut) otwierajac trzykrotnie piekarnik na ok 3-5 minut dla odparowania wody.

Oryginalny przepis


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz