czwartek, 5 czerwca 2014

Pełnoziarniste drożdżówki z truskawkami i kruszonką



Przepis na podstawie przepisu z www.mojewypieki.com - mojej największej inspiracji :-)

Składniki (na 4 bułeczki):
- 90 g mąki pszennej pełnoziarnistej,
- 90 g mąki orkiszowej,
- 80 g mleka,
- 1 jajko,
- 30 g masła,
- 3 g drożdży,
- szczypta soli,
- 1 łyżka cukru trzcinowego nierafinowanego
- bułka tarta ok 2 łyżeczki.

Składniki na kruszonkę:
- 1/4 szklanki mąki,
- 2 łyżki cukru,
- 30 g roztopionego masła.

Przygotowanie:

Wymieszałam mleko, cukier i jajko, następnie dodałam mąkę wymieszana z drożdżami, roztopione masło i sól. Wyrobiłam w miarę elastyczne i nie klejące ciasto (trzeba było trochę podsypać mąką). Postawiłam w ciepłym miejscu pod przykryciem do zwiększenia objętości (ok. pół godziny).
Po tym czasie ponownie zagniotłam ciasto, podzieliłam na 4 równe części (wyszło mi ok 90 g na bułeczkę), które uformowałam na okrągłe bułeczki i ułożyłam na blaszce w sporych odległościach od siebie. Przykryłam i ponownie zostawiłam do zwiększenia objętości.
Gdy bułeczki sie napuszyły (tyle na ile im na to pozwoliła mąka pełnoziarnista :-)), dnem szklanki zrobiłam wgłębienie prawie do samej blaszki, następnie do wgłębienia wsypałam pół łyżeczki bułki tartej, poukładałam truskawki i obsypałam obficie kruszonką (do roztopionego masła wrzuciłam mąkę i cukier i wymieszałam). O posmarowaniu jajkiem przed samym posypaniem kruszonką zapomniałam :-)
Piekłam w temperaturze ok 180-190 stopni przez ok 22 minuty.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz