środa, 4 czerwca 2014

Pyszna tarta na pełnoziarnistym spodzie ze szparagami w roli głównej


Składniki na spód (forma o średnicy 28 cm):
- 90 g maki żytniej pełnoziarnistej,
- 90 g mąki pszennej pełnoziarnistej,
- 50 g płatków owsianych,
- 80 g masła,
- 100 ml mleka,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 0,5 łyżeczki soli.

Nadzienie tarty:
- szparagi (u mnie 10 szt.)
- 2 pomidory,
- garść szpinaku,
- 3 jajka,
- 100 g mozzarelli,
- 100 ml mleka
- pieprz i sól.

Wymieszałam suche składniki: obie mąki, płatki, proszek do pieczenia i sól, następnie w robocie kuchennym posiekałam z zimnym masłem i na koniec dodałam mleko po czym szybko wyrobiłam ciasto. Z ciasta uformowałam kulę, zawinęłam w folię spożywczą i wrzuciłam do lodówki na ok 30 minut.
Po tym czasie ciastem cienko (nie lubię grubego spodu) wyłożyłam formę tarty pamiętając o brzegach - ok 2 cm, po nakłuwałam widelcem i odstawiłam jeszcze do lodówki na ok 15 minut.
Ciasto podpiekłam w piekarniku ok. 10 minut w 180 stopniach. Przy grubszym spodzie powinno się podpiekać "z obciążeniem" - na tarte kładzie się papier do pieczenia i groch lub fasolę.
Szparagi ułożyłam na podpieczonym spodzie, na nich pomidory, startą mozzarellę, po czym zalałam roztrzepanymi jajkami z mlekiem i przyprawami. Na wierzch położyłam szpinak, aczkolwiek nie był niezbędny :-)
Całość piekłam w 180 stopniach przez ok 30 minut.
Tarta wyszła pyszna, z bardzo delikatnym spodem :-)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz