czwartek, 12 czerwca 2014

Czekoladowe ciasto z fasoli - bez mąki!


Składniki:
- 200 g ugotowanej czerwonej fasoli *,
- 1 banan,
- 2 łyżki otrąb owsianych,
- 2 jajka,
- 2 łyżki karobu (można dać kakao),
- 1 łyżeczka cynamonu,
- 1 łyżeczka miodu,
- 0,5 łyżeczki sody,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 1 łyżka oleju rzepakowego,
- ok. 50 g orzechów laskowych (niekoniecznie, ja dodałam dla smaczku, można zastąpić np słonecznikiem :-))

Przygotowanie:
Fasolę zblendowałam z bananem na gładka masę. Osobo ubiłam jajka z miodem, karobem, cynamonem, proszkiem do pieczenia i sodą. Na koniec dodałam fasolę i z bananem i orzechy. Całość wlałam do małej foremki ok. 25 x 10 cm wyłożonej papierem (chyba same masełko też by starczyło :-)) i piekłam ok. 40 minut w 170 stopniach.
Wyszło pysznie czekoladowe i wilgotne ciasto:-) Dla ozdoby polałam syropem z agawy i posypałam sezamem.



* z 200g wyszło dosyć niskie ciasto, myślę, ze 300 g byłoby optymalnie :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz