wtorek, 3 czerwca 2014

Zupa z ciecierzycą



Składniki:
- ciecierzyca ok. 200 g,
- 1 spora marchew,
- 2 małe pomidory,
- ćwierć papryki czerwonej,
- 1 spora cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- 3 łyżki oliwy z oliwek,
- garść rukoli w zastępstwie szpinaku,
- 1 łyżeczka sezamu,
- 1 łyżeczka siemienia lnianego,
- przyprawy: sól, pieprz cayenne, czosnek, cynamon, kmin rzymski, mięta.

Przygotowanie:
Jest to moja wersja zupy jaką można znaleźć w googlach pod hasłem "marokańska zupa z ciecierzycy". Zmodyfikowana o to co mi smakuje i co było pod ręką ;-)
Na dno garnka wylałam oliwę, wrzuciłam pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek, zarumieniłam. Wrzuciłam przyprawy, sezam i siemię lniane i zalałam ok. 0,75l wody. Dorzuciłam pocięte warzywa: marchew, papryka (można dać więcej, ja wzięłam tyle co mi zostało), pomidory, ciecierzycę i gotowałam ok 15-20 min, do miękkiej marchewki :-) Nalewając zupę na talerz najpierw wrzuciłam na dno rukolę (świeży szpinak lepiej smakuje).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz